A Study on the Effective Factors on the Labor Quality of the Temporary Markets on Holidays from the Customers Viewpoint

Document Type: Original Article

Authors

1 Faculty Staff of I.A.U (Ashtiyan Branch)

2 PhD Student of Sociology of I.A.U (Dehaghan Branch)

3 MA of Sociology of I.A.U(Tehran Science and Research Branch)

Abstract

The purpose of this research is to study and analyze the problems,
obstacles and labor qualities of temporary markets of Tehran in holidays.
The research method is documentary, survey and field-work and
sampling method is related to cluster and systematic one. The population is
chosen from all customers and sellers in temporary markets.
In this research, it uses of Amos 5 and SPSS16 soft wares and factor
analysis and multivariable regression. Factor analysis showed there were six
factors that affect the labor quality of temporary markets.

Keywords


1-   آیین‌نامه برپایی‌بازارهای‌حمایتی، شهرداری‌تهران،شرکت‌ساماندهی‌صنایع ومشاغل‌شهر، 1388.

2-  شرکت بین المللی پردازش اطلاعات، بررسی میزان رضایت شهروندان ساکن در منطقه (1) تهران از غرفه های میادین میوه و تره بار منطقه، تهران، 1387.

3-    غیاثوند،احمد،نظرسنجی ازشهروندان تهرانی‌درباره ساماندهی‌متکدیان، شهریور، 1387.

4-  ربانی،رسول، جامعه‌شناسی شهری، ویرایش دوم، دانشگاه اصفهان؛ سازمان مطالعه وتدوین کتب‌علوم‌انسانی‌دانشگاه‌ها(سمت) مرکز تحقیقات و توسعه علوم تنسانی،اصفهان، 1385.

5-   ساروخانی، باقر، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، جلد دوم، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران، 1378.

6-   ساروخانی، باقر، روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، جلد سوم، دیدار، تهران ،1385.

7-   بیکر،ترزال،نحوه انجام‌تحقیقات‌اجتماعی،ترجمه:هوشنگ‌نایبی،انتشارات روش،تهران ، 1377.

8-   مولر،جان هنری،استدلال آماری درجامعه شناسی،ترجمه:هوشنگ‌نایبی،نشرنی،تهران ، 1378.

9-   صنعت خواه، علیرضا، بررسی عوامل‌مؤثربربیکاری فارغ التحصیلان، مجله کار و جامعه : شماره 109 ، تیرماه 1388.

10-............. ،............. ، نیازسنجی بازار کار و رابطه آن با اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علوم و تحقیقات تهران ،1388.

11-تنهایی، حسین ابوالحسن، درآمدی بر مکاتب و نظریه های جامعه شناسی، نشر مرندیز، مشهد ، 1383، چاپ پنجم.

12-رفیع پور، فرامرز، کندوکاوها و پنداشته ها مقدمه ای بر روشهای شناخت جامعه و تحقیقات اجتماعی، انتشار، تهران ، 1360 ، چاپ شانزدهم.

13-عظیمی، حسین، مدارهای توسعه نیافتگی دراقتصاد ایران، نشر نی، تهران ، 1371.

14-کاستلز، مانوئل، عصراطلاعات (جلددوم): اقتصاد، جامعه و فرهنگ، ترجمه­ی احمد علیقلیان، افشین‌خاکباز وحسن چاوشیان به ویراستاری علی پایا: طرح نو، تهران ، 1384، چاپ چهارم.

15-والرشتاین، ایمانوئل، سیاست و فرهنگ در نظام متحول جهانی (ژئوپلیتیک و ژئوکالچر)، ترجمه  پیروز ایزدی، نشر نی، تهران ، 1384،چاپ دوم.

16-سیف اللهی،سیف الله، جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران : مجموعه مقاله ها و نظر ها، پژوهشکده جامعه پژوهی و برنامه ریزی المیزان،جامعه پژوهان سینا،تهران ،1381.

17............ ، ......... ، مبانی جامعه شناسی (اصول، مبانی ومسائل اجتماعی) مرندیز، مشهد،1373.

18- سیف اللهی،سیف الله، اقتصاد سیاسی ایران، مجموعه مقاله‌ها و نظرها، پژوهشکده جامعه پژوهی و برنامه ریزی المیزان، بی‌جا ، 1374.

19-صادقی، علی اکبر، بررسی نظرات شهروندان در خصوص وضعیت معابر شهر تهران، دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،1387.

20-عربیان، فهیمه، بررسی میزان رضایت زنان سرپرست خانوار ساکن در منطقه 9، از نحوه ارایه خدمات اجتماعی منطقه به آنان، دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،1387.

21-کوثری، سمانه، بررسی نظرات مراجعه کنندگان به کتابخانه‌ها درباره کتابخانه‌های وابسته به شهرداری تهران، دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،1387.

22-نعمتی، داریوش، سنجش نظرات مراجعه کنندگان به مراکز و خانه های کارآفرینی مناطق بیست و دوگانه تهران در خصوص فعالیت های این مراکز، دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، 1387.